مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 خرداد 1401 ساعت 07:522022-06-05سياسي

خواندنی های تاریخ| شعر زیبای ناصرالدین شاه برای امام حسین (ع)


ناصرالدین قاجار طبع شعر داشته و اصلا دیوان شعر هم دارد! اشعاری هم دارد در مدح ائمه معصومین (ع) و از همه مشهورتر شعری است درباره امام حسین (ع) و واقعه کربلا که خیلی ها شنیده اند، - گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: ناصرالدین آن طور که خودش می گفت و رفتارش نشان می داد، عاشق امام حسین (ع) بود و یکی از نشانه هایش اینکه در دوره وی مجالس عزاداری ایام محرم در تهران و شهرهای بزرگ رونق گرفت.

در آن روزگار تعزیه یکی از آیین های مهم عزاداری محرم بود و عبدالله مستوفی ، مورخ دوره قاجار روایت کرده است که فقط در طهران بیش از 200 مجلس تعزیه برپا می شد؛ در دهه اول محرم، سر هم رفته، بین دویست، سیصد از این مجالس تعزیه داری، اعم از روضه خوانی های اعیان و تکیه های محل در شهر تهران دایر بود .

معلوم است ناصرالدین که طبع شعر داشته اشعاری هم دارد درباره حادثه کربلا و از همه مشهورتر این شعر است که ذوق و قریحه شاه قاجار را به خوبی به رخ می کشد و نشان می دهد چرا می گویند کم شعر گفته ولی با کیفیت گفته: عشق بازی کار هر شیاد نیست این شکار دام هر صیاد نیست  عاشقی را قابلیت لازم است طالب حق را حقیقت لازم است عشق، از معشوق اول سر زند تا به عاشق جلوه دیگر کند تا به حدی که برد هستی از او سر زند صد شورش و مستی از او شاهد این مدعی خواهی اگر بر حسین و حالت او کن نظر **&#


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواندنی های تاریخ| شعر زیبای ناصرالدین شاه برای امام حسین (ع)

خواندنی های تاریخ| شعر زیبای ناصرالدین شاه برای امام حسین (ع)